شما در حال مشاهده هستید همه چیز در مورد لیزر موهای (زائد) و مزایا و خطرات آن

همه چیز در مورد لیزر موهای (زائد) و مزایا و خطرات آن

اگر شما از اصلاح موهای زائد با استفاده از تیغ، واکس یا موزر خسته شده‌اید، شاید لیزر موها راهی برای خلاصی از آن‌ها باشد. لیزر موهای زائد امروزه یک روش بسیار مرسوم است که با استفاده از تمرکز نور روی یک نقطه باعث سوختن دائمی فولیکول مو می‌شود.

مزایای لیزر مو

لیزر کردن مو می‌تواند برای موهای صورت، پا، چانه، پشت و کمر، دست‌ها، زیر بغل، خط بیکینی و هر نواحی که نبود مو در آن ناحیه بهتر است، استفاده شود.

مزایای این روش شامل:

دقت: لیزر‌ها می‌توانند با دقت بالایی تنها ناحیه مو را هدف قرار داده و از سوزاندن نواحی اطراف آن جلوگیری کنند.

سرعت: هر پالس از دستگاه لیزر، کمتر از یک ثانیه است و بخشی از موها را نابود می‌کند. تقریبا در هر ثانیه، یک چهارم ناحیه انتخابی میسوزد؛ نواحی کوچکی مثل پشت لب تقریباً کمتر از چند دقیقه به طول می‌انجامد و نواحی بزرگتر مثل ناحیه پشت و کمر، ممکن است در هر جلسه یک ساعت باشد.

پیش‌بینی پذیری: بیشتر مراجعان به صورت دائمی بعد از ۳ تا ۷ جلسه به صورت میانگین، از شر مو‌ها رها می‌شوند.

چطور برای جلسات لیزر آماه شویم؟

جلسات رفع موهای زائد، تنها یک عمل ساده نیست، بلکه یک پروسه پزشکی است که نیاز به تمرین و آموزش دارد زیرا دارای احتمال خطرات نیز هست. قبل از شرکت در دوره درمان، شما باید حتماً اعتبار پزشک مسئول یا تکنسین را به طور کامل بررسی کنید.

اگر قصد دارید واقعاً با لیزر موهای زائد را نابود کنید باید ۶ هفته قبل از شروع جلسات، استفاده از موم و الکترولیز را محدود کنید زیرا لیزر ریشه موهایی که با اپیلاسیون یا کندن به طور موقت محو شده‌اند را هدف قرار می‌دهد پس اگر این اعمال قبل از آن انجام شده باشد، امکان پیاده سازی وجود ندارد.

همچنین از شش هفته قبل و بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض آفتاب بپرهیزید. قرار گرفتن در زیر آفتاب باعث می‌شود موهای کمتری با لیزر از بین بروند و همچنین بعد از درمان باعث عوارضی خواهند شد.

در طول درمان لیزری باید انتظار چه چیز‌هایی را داشت؟

درست قبل از انجام عملیات لیزر، موهای شما که تحت درمان قرار می‌گیرند، تا چند میلیمتر از سطح پوست کوتاه می‌شود. معمولا داروی بی حسی موضعی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از انجام لیزر برای کمک به کم شدن سوزش پالس‌های لیزر ممکن است توسط تکنسین یا پزشک به کار رود. تجهیزات لیزر با توجه به ضخامت، رنگ، پوست و محل موی شما تنظیم می‌شود.

با توجه به خود لیزر و منبع نوری که استفاده می‌شود، شما و تکنسین باید از عینک محافظ مناسب استفاده کنید. همچنین محافظت از لایه‌های خارجی پوست با استفاده از ژل سرد یا دستگاه خنک‌کننده به صورت ویژه به کار خواهد رفت. این امر برای جلوگیری از نفوذ لیز به پوست است.

 

در مرحله بعدی، تکنسین برای بررسی اوضاع پوست و بررسی واکنش پوست شما به آن، به محل درمان یک پالس نوری می‌دهد و منطقه را برای چند دقیقه بررسی می‌کند.

با اتمام مراحل، ممکن است درمانگر به شما یخ، آب یخ، کرم ضد التهاب یا چنین مواردی بدهد تا باعث تسکین درد شود. شما می‌توانید جلسه بعدی را ۴ تا ۶ هفته بعد بردارید. این پروسه تا توقف رشد موهای زائد ممکن است طول بکشد.

مرحله ریکاوری و خطرات

برای یک الی دو روز بعد از انجام این عملیات، منطقه لیزر شده روی پوست شما شبیه به حالت آفتاب سوخته خواهد بود. استفاده از یخ و محلول‌ّای خنک کننده می‌تواند به آن کمک کند.

در طول یک ماه بعد از این عملیات، موهای شما شروع به ریختن می‌کنند، برای جلوگیری از تغییرات موقتی رنگ پوست خود در این مرحله بهتر است از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

این مورد که ناحیه تحت درمان در این مدت تاول بزند بسیار نادر است، اما اگر رنگ پوست شما تیره یا سبزه است، احتمال تاول بیشتر است. سایر عوارض جانبی که ممکن است با آن مواجه شوید، تورم، قرمزی یا زخم است. این مورد که جای زخم یا تغییر رنگی دائمی در پوست رخ دهد بسیار نادر است.

هزینه لیزر موهای زائد

اگر به مرکزی که بعد از تحقیقات قصد سپردن موهای زائدتان به آن‌ها را کرده‌اید رجوع کنید یا به صورت تلفنی در مورد قیمت سوال کنید، قطعا به شما قیمتی مشخص خواهند داد اما در بخش زیر عواملی که بر قیمت تاثیر می گذارند را آورده‌ایم:

  • اندازه منطقه که قرار است روی آن لیزر انجام گیرد و زمان مورد نیاز برای آن.
  • تعداد جلسات مورد نیاز
  • شخصی که کار لیزر را به عهده دارد یک دکتر است یا یک شخص تکنسین
  • شهری که در آن قصد انجام لیزر دارید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید